martes, 22 de marzo de 2011

ANUCI PUBLICITARI


Un anunci és un missatge destinat a donar a conèixer un producte,
succés o similar al públic. Actualment els anuncis estan
relacionats amb un propòsit persuasiu i estan canalitzats a la
promoció d'articles, productes i serveis. El major àmbit de
actuació dels anuncis són els mitjans de comunicació,
especialment els audiovisuals, per tenir un efecte més fort
sobre l'espectador.
També es pot dir que és un suport visual, auditiu o
audiovisual de breu durada que transmet un missatge que es
limita a un fet bàsic oa una idea, generalment de caràcter
publicitari, entenent amb això últim a que forma part de la
publicitat. Com es pot apreciar en l'asserció anterior, un
anunci pot estar constituït exclusivament per sons, per
imatges o per ambdós en conjunt.
En alguns països de parla hispana, "comercials" és el nom
col.loquial amb què se l'anomena als anuncis de ràdio o
televisió. Un terme que es pot prestar a discussió ja que
no tots els anuncis que s'emeten tenen fins comercials (el
exemple són els anuncis utilitzats per la publicitat de servei
públic, la publicitat d'institucions o altres tipus de publicitat
no comercial). També els anuncis poden estar al servei de la
anomenada publicitat política (no confondre amb propaganda).
Les característiques dels anuncis varien segons els mitjans:

Televisió: és el mitjà ideal per a la difusió d'aquests missatges,
ja que, pot combinar imatges en moviment amb sons i músiques
atractives per a l'espectador.
Ràdio: els anuncis en alguns casos anomenats falques, són més
persuasius que seductors ja que al no disposar de suport visual
han de basar-se més en l'argumentació.
Peça gràfica: pel que fa a la premsa escrita o en
revistes, en mancar del poder seductor de l'anunci televisiu i
del poder d'argumentació que dóna la veu en una falca, solen
explotar més la imatge de marca del producte a vendre, de la mateixa
manera en la via pública on té el fort en què es poden
confeccionar anuncis amb relleu per atraure més atenció en el
missatge

No hay comentarios:

Publicar un comentario